2014. május 6., kedd

Sajttorta recept - Avagy ahogy Édesanyám szereti

Elterelő hadműveletnek nem utolsó dolog, a sütés főzés, erre pedig mindig van alkalom :)


Az eredmény
Kellékek:
  • kb 500 g darált keksz
  • kb 250g margarin
  • 2 doboz mascarpone
  • 1 tömlős sajt
  • 2 dl habtejszín
  • 1 db citrom
  • 1 zacskó habfixáló
  • 2-3 zacskó vaníliás cukor
  • kb 400 g áfonya

Folyamat:
A darált kekszet olvasztott margarinnal formázható állagúra gyúrjuk. Arányok hozzávetőlegesek, ha olyan az anyag, hogy már nem mállik, akkor járunk jó úton. Ha ez megvan, a masszát lenyomkodjuk egy sütőpapírral kibélelt tortaformába (a kapcsos praktikus, könnyebb tálalni utána).
Mindezt betesszük a sütőbe szárítani, semmi esetre sem sütni. 100 fokon max 150 fokon, amíg ki nem szárad, és visszanyeri keksz állagát. Tulajdonképpen készítünk a tölteléknek egy tortaformájú kekszágyat.

Amíg ez szárítkozik a sütőben, elkészítjük a krémet. Annyi a feladatunk, hogy elkeverjük a tömlős sajtot a mascarpone-val, hozzáadunk ízlés szerint vaníliás cukrot és egy citrom felét kifacsarva. Ha elég megbízható helyről származik a citrom (nincs vegyszerezve a héja ) akkor akár bele is reszelhetünk a héjából. Egy külön tálban felverjük félig a tejszínhabot, hozzáadunk vaníliás cukrot és félkész állapotában beleöntjük a habfixálót. Aki ügyes és ért a zselatinhoz, azzal még jobban járna, mert sokkal masszívabb állagot kapna, de én mindig megjárom vele, így felhagytam a zselatin kísérletetekkel, maradt a habfixáló. Szóval, a habfixáló benne van a félig fervelt tejszínhabban, akkor osszeöntjük a mascarpone-s tömlős sajtos masszával és lassú fokozaton összedolgozzuk.
Hűtőbe tesszük a felhasználásig.

A kekszalapot kivesszük a sütőből (kb 30perc elég neki) tegyük félre kihűlni. (ez nagyon fontos, mert ha a meleg kekszre ráöntjük a sajtos masszánkat, az gyönyörűen megolvad, és ha csak le nem fagyasztod az egészet, soha nem lesz újra szilárd, szóval, inkább várjátok ki, míg kihűl.) Amíg hűl, elkészítjük az áfonyaszószt.

Az áfonyákat megmossuk (ha fagyasztott akkor nem okvetlen kell, de rájöttem, hogy én kóros mosós vagyok, ha élelmiszerről van szó) beletesszük egy fazékba, és felöntjük annyi vízzel, hogy még ne lepje el a bogyókat. Rakunk bele citromlevelet (másik fél kifacsarva) és vaníliás cukrot. És összefőzzük. Olyan, mintha lekvárt csinálnánk. Puhulás után, én botmixerrel kicsit homogenizáltam, de hagytam benne nagyobb darabokat.

Kekszalap és az áfonyaszósz kihűlt, most tehetjük a kekszalapra a sajtmártást. Én meglocsoltam a sajtmártást kicsi áfonyaszósszal, hogy olyan márványos rajzolatot hozhassak létre.

Pár óra hűtőben tárolás után, a maradék áfonyaszósszal fogyasztjuk.
Jóétvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése